Dobry rok Ronsona i Matexi

Ronson_Espresso– Rok 2014 był bardzo udany dla Ronsona. W naszych planach zakładamy, że rok 2015 będzie równie dobry dla deweloperów. Przemawia za tym silna i rosnąca gospodarka, malejące bezrobocie oraz przede wszystkim niskie stopy procentowe, które zachęcają do lokowania gotówki w nieruchomości, jak również ułatwiają zaciąganie kredytów hipotecznych, obniżając ich koszty – mówi Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development.

W 2014 r. Ronson zakończył realizację dwóch projektów: Espresso I z 212 lokalami (na zdjęciu) oraz Młody Grunwald I ze 148 lokalami. Do sprzedaży wprowadzono sześć inwestycji liczących łącznie 759 lokali. Były to: Moko I, Sakura IV, Verdis IV w Warszawie, Kamienica Jeżyce I i Młody Grunwald II w Poznaniu oraz Panoramika II w Szczecinie.

Ronson przygotowuje obecnie 10 inwestycji, które mogą zostać uruchomione w 2015 r. Połowa z tych projektów przypada na Warszawę. Nowe inwestycje to City Link przy ul. Wolskiej na Woli, gdzie w dwóch etapach do sprzedaży wprowadzone będzie odpowiednio 134 i 178 lokali oraz projekt przy ul. Jaśminowej I na Mokotowie ze 116 lokalami. Pozostałe projekty to kolejne etapy już istniejących osiedli: Moko II (169 lokali) i Espresso III (155 lokali).

W Poznaniu do sprzedaży mogą trafić Kamienica Jeżyce II (158 lokali), Młody Grunwald III (117 lokali) oraz Chilli City  IV (38 lokali). Nowa inwestycja zostanie uruchomiona we Wrocławiu. Będzie to pierwszy etap projektu o roboczej nazwie Picasso z 57 lokalami przy ul. Grobli. Listę inwestycji planowanych na 2015 r. uzupełnia Panoramika III w Szczecinie ze 107 lokalami.

Łącznie w 2015 r. oferta Ronsona może rozszerzyć się o ponad 1200 lokali. Ostateczne decyzje o rozpoczęciu projektów będą jednak uzależnione m.in. od tempa uzyskiwania pozwoleń administracyjnych oraz bieżącej sytuacji rynkowej.

– W 2015 r. chcemy dalej zwiększać skalę naszej działalności i przekroczyć poziom 800 sprzedanych lokali – mówi Tomasz Łapiński, dyrektor finansowy Ronson Development. – Rok 2015 powinien także przynieść poprawę pod względem przekazań mieszkań i tym samym wyników finansowych. Ronson zakończy w tym roku realizację siedmiu inwestycji obejmujących łącznie ponad 820 lokali, z których ponad 430 było już sprzedanych na koniec 2014 r.

***

Słodowiec Park_DuraczaTakże Matexi Polska może zaliczyć rok 2014 do wyjątkowo udanych – zarówno jeśli chodzi o wyniki sprzedaży, jak również rozpoczęte inwestycje. Deweloper na samym początku roku ogłosił zakończenie swojego pierwszego projektu Górce 142 na Bemowie, a jeszcze przed jego zakończeniem, w grudniu zaanonsował oddanie do użytku kolejnej inwestycji – budynku Słodowiec Park na Bielanach (na zdjęciu). Jednocześnie aktywna polityka inwestycyjna pozwoliła na rozpoczęcie kolejnych pięciu projektów w kilku lokalizacjach w stolicy: Kolska od Nowa (Muranów), Pereca 11 (Śródmieście), Staffa 9 (Bielany), Księżycowa 60 (Bielany) oraz Apartamenty Marymont. Równolegle deweloper kontynuował realizację projektu Na Romera (Ursynów). Taka sytuacja sprawiła, że jesienią Matexi Polska prowadziła już pięć budów, w tym samym czasie realizując zaawansowane prace projektowe i przygotowawcze m.in. w projektach w Śródmieściu i na Marymoncie. Dzięki tak zdywersyfikowanej ofercie Matexi Polska bez problemu osiągnęła wcześniej założone cele kończąc rok ze sprzedażą 201 lokali o wartości ponad 102 milionów złotych.

Na początek 2015 roku spółka zapowiada ukończenie rozpoczętej pod koniec 2013 roku inwestycji Na Romera, a w ostatnim kwartale planuje także oddanie do użytku pierwszego etapu osiedla Kolska od Nowa. Aktualny portfel gruntów w dyspozycji Matexi Polska pozwala na realizację niemal 1500 lokali w dłuższej perspektywie czasowej. Na rok 2015 deweloper zaplanował sprzedaż, co najmniej 260 mieszkań, taki poziom obrotów powinien plasować Matexi w pierwszej piętnastce deweloperów w Warszawie w porównaniu z początkiem trzeciej dziesiątki na koniec roku 2014.

– Realizacja wyznaczonych celów to efekt zespołowej pracy i konsekwentnej realizacji założonej wcześniej strategii rozwojowej i inwestycyjnej firmy, a także zaufania i stabilnego wsparcia ze strony centrali w Belgii. W najbliższych latach planujemy dalszy stabilny rozwój oferty i konsekwentne wzmacnianie pozycji oraz portfolio inwestycyjnego na polskim rynku – zapowiada prezes Matexi Polska, Mirosław Bednarek.