W ub. roku Atal sprzedał 2.436 mieszkań, czyli o 44 proc. więcej niż w 2015 roku (1.689 sprzedanych lokali), ponadto spółka rozszerzyła działalność o rynek trójmiejski i poznański, jest zatem jedynym deweloperem obecnym we wszystkich największych aglomeracjach w Polsce. W IV kwartale 2016 roku nabywców znalazły 682 lokale z oferty dewelopera, o 197 więcej niż analogicznym okresie poprzedniego roku (485).
– Strategia spółki na 2017 rok przewiduje kontraktację na poziomie wyższym od zeszłorocznego. Obecnie w trakcie realizacji mamy około 4,5 tys. mieszkań w 31 inwestycjach, gdzie sprzedaż już trwa. W planach mamy uruchomienie kolejnych 31 projektów, które dostarczą około 418 tys. PUM. – mówi Mateusz Juroszek, wiceprezes Atal. – Statystyki pokazują, że sytuacja życiowa Polaków się poprawia, a to pozytywnie przekłada się na sprzedaż mieszkań. Prognozy gospodarcze wskazują, że płace i zatrudnienie będą dalej rosły, a to z pewnością może mieć istotne przełożenie na wzrosty na rynku deweloperskim – dodał.
Najwięcej umów deweloperskich podpisano w Krakowie (809), Warszawie (554), Wrocławiu (500), Łodzi (218), Katowicach (286), Poznaniu (58) i Trójmieście (11). Obecnie Atal oferuje mieszkania w siedmiu największych aglomeracjach w Polsce, w 2016 r. wprowadził do sprzedaży 21 projektów obejmujących 2.875 lokale.
Narastająco po trzech kwartałach 2016 roku spółka osiągnęła 450,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, czyli o 147 proc. więcej niż przed rokiem. Od stycznia do września Atal wypracował 89,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto, czyli niemal trzy razy więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W 2016 roku deweloper wydał na zakup nowych gruntów ponad 93,8 mln zł. Spółka zakupiła łącznie sześć działek w miastach, gdzie prowadzi dotychczasową działalność – Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław i Trójmiasto. Zsumowany potencjał PUM tych gruntów to 122,5 tys. mkw.